Spordialad

Ostukorv

Populaarsed tooted

spordihunt

Spordihunt OÜ
Registrikood 12778377

Telefon:+372 503 8078
epost: moris.kallam@spordihunt.ee

5 kodust harjutust väikesele tennisistile 1. osa

By Marten Oliver Lemmats 7 kuud ago

Need harjutused on 5-8 aasta vanustele lastele. Tennise oskuste arendamiseks tuleks harjutusi teha iga päev. Igale harjutusele pühendada vähemalt 3 minutit. Seega kokku 15 minutit päevas. Harjutamiseks läheb vaja umbes 6-10 ruutmeetri suurust ala.

  1. Bowling
  2. Reketiga slaalom koonuste vahel
  3. Pallivise õhku ja püüdmine sirge käega
  4. Peopesaga kõksimine
  5. Kõks ja palli püüdmine reketile

Täispikk 15 minutine treening!


1. Bowling

Esimese harjutuse sooritamiseks on vaja tennisepalli ning märklaudu (koonuseid), mis kokkupuutel palliga pikali kukuks. Eesmärgiks on märklauad pikali veeretada palliga, esimestel kordadel võiks laps palli veeretada umbes 2m kauguselt, seejärel kaugemalt. Märklaudade suurust ning omavahelist kaugust võib vastavalt vajadusele kohandada, et harjutus pakuks õpilasele väljakutset. Parema tasakaalu säilitamiseks soovitan enne veeretamist panna parem põlv maha ning vasak jalg hoida tald maas enda ees.

Punktid, mida harjutust tehes jälgida:

  1. pall peab veerema, põrgata ei tohi
  2. keha on enne palli veeretamist tasakaalus
  3. õpilane valib enne veeretamist kindla sihtmärgi, mida proovib pikali veeretada
  4. käsi liigub sirgjoones tagant ette, sihtmärgi suunas, viske lõpus näitab peopesa sihtmärgi poole
  5. liigutus on sujuv ning aeglane, mitte järsk
  6. käsi laseb palli lahti enda ees, puusadest eespool

Harjutus õpetab kontrollima palli kiirust ja suunda

 


2.Reketiga slaalom koonuste vahel

Teise harjutuse sooritamiseks on vaja reketit, palli ning umbes kümmet märklauda (koonust), millest rada koostada. Rada võiks olla maha märgitud, nii et seda läbides tuleks lapsel teha erinevaid suunamuutuseid ning seda erinevate pikkustega. Eesmärk on rada läbida, veeretades enda ees reketiga palli ning samal ajal liikudes sinka-vonka koonuste vahelt läbi.

Punktid, mida harjutust tehes jälgida:

  1. reket on käes sirge hoidega ning reketist hoitakse alt kinni
  2. pall püsib kogu harjutuse vältel enda ees
  3. liikumine väikeste sammudega ning põlved on kõverdatud, et säilitada tasakaal
  4. vali sobiv kiirus – esimesed korrad läbi rada kõndides, seejärel proovi aeglase jooksusammuga

Harjutus arendab liikumisosavust, koordinatsiooni, pallitunnetust

 


3. Pallivise õhku ja püüdmine sirge käega

Kolmanda harjutuse sooritamiseks on vaja vaid tennisepalli. Eesmärk on pall visata täpselt ning kontrollitud liigutusega enda kohale ning seejärel püüda pall ülevalt sirge käega. Pall tuleb visata sirutatud käe sõrmedest paarkümmend sentimeetrit ülespoole ja võimalikult sujuva liigutusega, ka palli lahti lastes. Proovi harjutust sooritada seistes sama kohapeal harjutuse algusest lõpuni. Silmadega jälgi alati ainult palli.

Punktid, mida harjutust tehes jälgida:

  1. jalgu ei liiguta, ole harjutuse algusest lõpuni tasakaalus
  2. viske alguses ning lõpus on peopesa avatud taeva poole
  3. käsi liigub ülesse õlast, küünarvars ei kõverdu
  4. viske lõpus jäävad veenid enda poole, kuid enne püüdmist keera ranne enda poole hoides peopesa endiselt taeva suunas

Harjutus arendab servi viskeliigutust ja visketäpsust ning püüdmist

 


4. Peopesaga kõksimine

Neljanda harjutuse sooritamiseks läheb vaja jällegi vaid tennisepalli. Eesmärk on põrkest kõksida palli peopesaga alt üles. Palli taba puusa kõrgusel ja proovi lüüa umbes silmade kõrgusele.

Punktid, mida harjutust tehes jälgida:

  1. jalad on õlgade laiuselt, põlved on veidi kõverdatud
  2. palli tabad peopesaga mitte sõrmedega, tabamispunkt enda ees
  3. enne lööki lased põlvest alla ning kui käsi hakkab palli tabama tõused põlvest üles (ühtlane ajastus)
  4. peale igat lööki tuleb teha vähemalt kaks sammu (liikuda pallini), et olla heas asendis/tasakaalus uue löögi jaoks

Harjutus arendab koordinatsiooni , löögiasendit, tabamispunkti, liikumist palli suhtes, rütmitunnetust

 


5. Kõks ja palli püüdmine reketile

Viienda harjutuse sooritamiseks läheb vaja reketit ja palli. Eesmärk on pall visata kontrollitult enda ette, teha üks löök enda ette ning seejärel püüda pall peale põrget reketile. Harjutust võid teha ka tagakäe poolega ehk püüa pall hoides sõrmenukid ülespoole. Peale lööki proovi püüda pall reketile võimalikult väheste põrgatustega.

Punktid, mida harjutust tehes jälgida:

  1. reketit hoiad alt kinni, sirge hoie
  2. pall on reketil tasakaalus ning viske liigutus on sujuv/kontrollitud, pall peab põrkama enda ette
  3. löök on eeskäe poolega ehk peopese taeva poole, löögiliigutus on lühike ning sujuv
  4. palli tabad puusa kõrgusel ning pall tõuseb peale tabamist silmade kõrgusele
  5. palli püüdmisel reketile on reket puusa kõrgusel, paralleelne põrandaga ning ei liigu kuni pall on reketil tasakaalus

Harjutus arendab reketi käsitlust, koordinatsiooni, tabamispunkti, löögitäpsust.

 

Kokkuvõtteks

Harjutustega õpid käsitlema reketit, kontrollid palli kiirust ja suunda, tunnetad paremini palli ja rütmi ning oskad kooskõlastada erinevaid liigutusi.  Ja mis kõige tähtsam – kõik see on fun ja tore!

 

Videos on kasutatud pehmet (kodusõbralikku ;)) svammpalli, loe selle kohta Spordihundi tennisevarustuse  teemast.

Palli saad mugavalt tellida Spordihundi epoest.

 

Täispikk 15 minutine treening, kus harjutused jooksevad õige kestusega järjest!

 

Category:
  Tennis
this post was shared 0 times
 000
About

 Marten Oliver Lemmats

  (4 articles)

One Comment