Spordialad

Ostukorv

Populaarsed tooted

spordihunt

Spordihunt OÜ
Registrikood 12778377

Telefon:+372 503 8078
epost: moris.kallam@spordihunt.ee

Pilatese rull (foam rull)

By Raili Sepp 5 kuud agoNo Comments

Pilatese rull (foam rull)

Lihaste arengul on oluline optimaalne treeningkoormus kooskõlas taastumisega. Taastumist soodustavateks faktoriteks on nii vahelduv (külm-kuum) dušš, saun, mitmekülgne toitumine ja piisav uni, siia kompleksi kuuluks ka massaaž. Selle asemel, et tihti otsida üles massöör või füsioterapeut, saab ennast aidata ka ise – pilatese rulli abil.

Mis on Pilatese rull?

Erineva pikkusega vahtplastikust pilatese rull on isiklikku vabadust pakkuv treeningvahend. Rulli abil saab teostada nii tasakaalu- kui ka keresüvalihaste treeningut, kõige enam leiab ta rakendust aga enesemassaaži vahendina.

Mis juhtub rullimise ajal?

Iga sportlane või tervisesportlane on huvitatud oma lihaste optimaalse hoolitsuse eest. Lihashoolitsuse all peetakse silmas üldjuhul venitusharjutusi ja massaaži.  Venitusharjutusi sooritades venitatakse küll terveid lihasrakke, kuid kui lihastes esinevad tihkemad kohad, siis need jäävad olulise mõjuta.  Pilatese rullil harjutusi sooritades mõjutatakse eelkõige fastsiat (fastsia on tihke sidekude, mis ümbritseb nii lihasrakku, lihaskiudude kimpu kui ka tervet lihast) ja lihastes asuvaid triggerpunkte (triggerpunkt e päästikpunkt on lihases olev tihke punkt, mis häirib lihaste loomulikku funktsioneerimist ja tekitab kehas pingeid). Pilatese rullil rullitakse pinges olevat lihast ja erilise hoolega lihases asuvaid tihkeid sõlmekesi, kas oma keharaskusega või kehaosa raskusega 30-60 sekundit. Valu peaks muutuma tuimemaks.

Miks peaks pilatese rulli kasutama?

Harjutusi sooritades saavutatakse lihaslõdvestus, mis toob endaga kaasa organismi mõjutamise nii biomehhaanilisel, füsioloogilisel, neuroloogilisel kui ka psühholoogilisel tasandil:

  • heaolutunde tõus – päästikpunktide mõjutamisega esile kutsutud valu leevendumine,
  • lihaspinge vähenemine,
  • paranenud liigeste liikuvus,
  • vigastuste ennetamine,
  • paranenud verevarustus ja ainevahetus läbi töötatud piirkondades,
  • soodustab sooritusvõimet- neuromuskulaarse töö paranemine.

Kes võiksid kasutada?

Pilatese rulli võib kasutada suhteliselt lai populatsioon: algajast professioonaalse sportlaseni.

Millised riskid võivad kaasneda, mida tähele panna?

Riskid võivad kaasneda ebaõigel harjutuste läbiviimisel. Harjutuste algasendid nõuavad head kehahoidu ja süvalihaste aktiveerimise oskust.

Mõned piirangud seisnevad teatud vigastuste raskusastmega. Kuid nt. Osgood Schlatteri algfaasis, kus reielihased pinges, kuid venitusharjutused valulikud, on rullimine soovitatud koos terapeutiliste harjutustega.

Rullides ei tohi valu intensiivsemaks muutuda.

Rullimise asendid asetavad suure koormuse õlavöötme- ja käelihastele. Eriti ettevaatlikud peaksid olema ülekaalulised.

 

Kasutatud kirjandus:

Foam Roller – So rollst du dich gesund und fit

http://physioworks.com.au/injuries-conditions-1/osgood-schlatters-disease

Foam Roller in Physical Therapy Exercise Prescription

http://www.sportsinjuryclinic.net/rehabilitation-exercises/foam-roller-exercises

Category:
  Füsioteraapia
this post was shared 0 times
 000
About

 Raili Sepp

  (1 articles)

Leave a Reply