Spordialad

Ostukorv

Populaarsed tooted

spordihunt

Spordihunt OÜ
Registrikood 12778377

Telefon:+372 503 8078
epost: moris.kallam@spordihunt.ee

Soovid oma mängu parandada, jäta reket kotti!

By Taavi Himmist 4 aastat agoNo Comments

See võib tunduda veider pealkiri, kuid järele mõeldes…

Mõtleme korraks koos, mis juhtub kui mängid matši.
Alustad punkti, tõrjudes vastase servi suurepärase eestkäe krossi löögiga, liigud vastasega punkti ülesehitades nurgast nurka, kui äkitsi ründab vastane lühikeseks jäänud kaitselööki ja tuleb võrku järgi. Proovides temast mööda mängida, lööb vastane hea volle väljaku teise nurka. Kiiresti joostes jõuad lüüa briljantse eestkäe löögi mööda joont maha, mille üle tunneks uhkust isegi Mr Federer!

Analüüsime, mis just juhtus: Sa lõid palli umbes 6 või 7 korda, aga mida Sa enamus ajast punkti mängides tegid?

LIIKUSID!

Sa liikusid iga palli juurde enne lööki ja peale lööki liikusid iga kord tagasi väljaku keskele väljakut katma. Tõsiasi on see, et aeg, mis kulus löökide löömisele, on vaid väike murdosa ajast, mis kulus liikumisele. See tekitab paratamatult küsimuse: miks enamus mängijatest harjutab nii vähe tennises jalgade tööd?

FAKT: ATP tuuri statistika sundimata vigade (unforced errors) kohta näitab, et 70% vigadest põhjustab halb jalgade töö.

Mis tähendab…? Kui tõesti soovid oma mängu parandada, on asi väga lihtne- Sa pead parandama oma liikumist väljakul ehk oma jalgade tööd.

Lähtu järgmisest nõuandest:
Lõpeta väljakul liigne jooksmine!
Peaksid jooksma ainult siis, kui oled pallist väga kaugel, sest see on ainuke viis, kuidas pallini kiiresti jõuda. Kui eelnev välja jätta, siis enamus väljakul liikumisest peaks koosnema väikestest galopsetest külgepidi hüpetest ja ristsammudest- põhimõtteliselt lühikeste sammudega liikumisest.

Hea liikumisega saad valida kuidas ja kuhu palli lüüa. Kas valid avatud  või kinnise löögiasendi, lööd palli piki joont või krossi, tagakätt või seestpoolt välja (inside out) eestkäe löögi, lühikese või pika löögi, passeerlöögi või ületõste (lob)- ilma hea liikumiseta on Su löögivalikud piiratud ja nendegi  löökide kvaliteet võib kannatada halva jalgade töö tõttu (näiteks pallist liiga kaugele jäämisel).

Tuleb parandada vastupidavust, tasakaalu ja koordinatsiooni- kõik on väga tähtsad komponendid kõrgemal tasemel mänguks!

Jalgadetöö harjutused peaksid sisaldama näiteks koonuste ümber erinevaid sik-sak liikumisi, redeliharjutusi ja harjutusi, kus muudad kiiruse pealt suunda.

Soovitatav on lisada erinevaid jalgadetöö harjutusi enda igasse treeningusse (nii treeneriga kui ka ilma treenerita mängides). Kui Sinu treener ei ole selliste harjutustega kursis, siis tee harjutusi ise või leia teadlikum ja innovatiivsem treener.

Kumb oli enne- kas kana või muna? Tennise puhul on kindlasti liikumine enne lööki. Nii et proovi jätta reket kotti, tööta oma jalgadetöö ja liikumise kallal ning avastad, kui hästi Sa lööd, kui reketi uuesti treeningusse kaasad!

Edu väljakul!
Taavi Himmist

Category:
  Tennis
this post was shared 0 times
 000
About

 Taavi Himmist

  (10 articles)

5. Kategooria tennisetreener Tallinnas Rocca al Mare Tennisekeskuses

Leave a Reply