Spordialad

Ostukorv

Populaarsed tooted

spordihunt

Spordihunt OÜ
Registrikood 12778377

Telefon:+372 503 8078
epost: moris.kallam@spordihunt.ee

Tennise jalgadetöö kaitsesituatsioonis

By Taavi Himmist 3 kuud agoNo Comments

Aeglase ja laisa jalgadetööga ei saa väljakut katta hästi ja see võib lõppeda halva kaitsemänguga. Kui me ei suuda palli väljakul liigutada ei saa me olla hea kaitsemängija, nii lihtsalt on! Õnneks ei pea me olema kiired, et olla efektiivsed. Õige jalgadetööga saad end hoida punktis kauem ja alati sammukese võrra vastasest ees.

Üks väga oluline aspekt kaitsemängus on mitte kunagi kandadele toetumine. Pead alati olema päkkadel ja valmis tõrjuma igat lööki. Hetk enne kui vastane tabab palli pead tegema split stepi ehk vahehüppe. Spilt step on esimene reaktsioon igale löögile, mis vastane lööb. Split step on väikene hüpe, kus sa hüppad mõned centimeetrid maast üles ja maandud päkkadele, vahetult enne kui sinu vastane tabab palli. Jalad peaksid olema vähemalt sinu õlgade laiuselt ja põlved pisut kõverdatud kui maandud. Keha positsioon peaks sul hoidma raskuse kandadest eespool ja peaksid olema valmis jõudma kiirelt  ükskõik mis kohta väljakul. Split steppi peaksid kasutama kui tõrjud servi, tagajoone löökidel, volledel, rabakutel ja võrku järgi minnes esimesel vollel. Split stepi harjumus aitab sul alati saada kiirema stardi palli järgi jooksmiseks.

Teine väga oluline aspekt jalgadetöös on alati peale lööki tagasi tagajoone keskele liikumine või vollet lüües võrku tagasi keskele liikumine. Ei tohi jääda peale lööki seisma ja oma lööki imetlema. Kui oled palli ära löönud siis pead kiiresti tagasi keskele liikuma ja hakkama valmistuma järgmiseks löögiks. See hoiab sind päkkadel jalad liikumises. Üks asi mida pead suutma vältida on tagasi keskele liikumine enne kui oled löögi ära teinud. Kui hakkad liiga vara tagasi keskele liikuma, siis lähed tasakaalust välja ja keharaskus ei lähe lööki sisse. Tulemusena löök ei ole nii efektiivne kui võiks.

Kui vastane valmistub ründelööki tegema ei tohi liiga vara ühele või teisele poole ära liikuda. Kui liigud liiga vara näiteks tagakäe nurka, siis vastane võib seda märgata ja palli lihtsaks punktiks lüüa väljaku avatud poolele (eestkäe nurka antud hetkel).

Vastase ründelöögi suhtes liikumisel on 2 võimalust: kas enne kui ta lööb või peale tema lööki. Üldjuhul on õige liikuda peale vastase lööki pallile järgi, kuid on erandeid. Mängus tekib situatsioone, kus oled 100% kaitses  nagu rabakutel,  või kui oled jätnud vastasele palli väga lühikeseks võrgust kõrgemale. Nendes situatsioonides on vastane väga heas positsioonis, et punkt lõpetada. Sul ei ole aega peale tema lööki palli järgi liikuda. Sellistes olukordades oled sunnitud valima vahetult enne lööki, kas ühe või teise poole mida katta. Alati on parem valida pool, kui jääda lihtsalt seisma ja ootama. Mitte ainult ei anna see sulle võimalust arvata õigesti ja palli kätte saada, vaid annad ka vastasele teada, et sa ei anna alla. See paneb vastasele lisa pinge peale, et ta teeks parema löögi teadmisega, et sa proovid aimata tema lööke.

Õigesse kaitse positsiooni õigeaegne minek saab sind aidata. Mängijad nagu Nadal ja Clijsters astuvad sammu või kaks taha poole, kui nad saavad aru, et on vaja hakata kaitses mängima. See annab neile rohkem aega pallini jõudmiseks. Kui su vastane lööb rabakut, siis tagurda väljakul nii taha kui saad, et anda endale aega reageerimiseks.

Hea jalgadetöö on tähtis heaks kaitsemänguks. Jalgade liikumises hoidmine ei anna sulle ainult võimalust rohkem palle väljakusse saada, vaid paneb ka su vastase pinge alla. Pea meeles, sa ei pea olema väga kiire et olla väga efektiivne, lihtsalt oma head jalgadetööd!

Edu väljakul,

Taavi Himmist

Category:
  Tennis
this post was shared 0 times
 000
About

 Taavi Himmist

  (10 articles)

5. Kategooria tennisetreener Tallinnas Rocca al Mare Tennisekeskuses

Leave a Reply